Saltar a continguts

EC Pla de l'Estany

Navegació

Menú principal

RACÓ DE RECEPTES BAIXES EN EMISSIONS

Veure galeria
PASTA DE PRIMAVERA
Una recepta per a aquests dies

.
INGREDIENTS

· Pasta de la vostra elecció.
· Brou (fet a casa o un cubet, a poder ser dietètic)
· *Pèsols (frescos o congelats)
· *Favetes tendres
· *Mongetes verdes.
· Fines herbes. A mi m'agrada julivert, menta i sàlvia.
· All.
· Parmesà o qualsevol formatge dur per ratllar Si sou vegans es pot substituir el formatge per gomasi i també està boníssim.
· Pell de llimona ratllada.
· Sal i pebre negre, al gust (alerta amb la sal si feu servir gomasi, que ja porta sal)
· Oli i suc de llimona.
(* Qualsevol verdura de temporada o gust)

No he indicat quantitats però sempre vaig amb compte de no abusar dels ingredients de gust fort com ara l'all i la llimona. D'altra banda, sí posaria força formatge.

Cuinem la pasta en el brou, en suficient volum perquè s'absorbeixi bé, i tenint la precaució de tenir un extra de brou a mà per si n'haguéssim d'afegir. Vigilar que no s'enganxi ni quedi sec.

Preparem les verdures de primavera, pèsols, favetes i mongetes verdes, tallades primes.

Quan queden cinc minuts perquè la pasta estigui cuita, introduïm les verdures, mirant que encara hi hagi prou caldo. Tres minuts després afegim les fines herbes, l'all i ratllem el formatge (o polsegem el gomasi) i la pela de llimona directament sobre l'olla.
Acabem amb una ruixadeta d'oli i llimona.

Personalment, m'agrada combinat amb un plat, per exemple, de carxofes, xampinyons i alls tendres, tot saltat. QUE VAGI MOLT DE GUST!!!

-Lucy-